Advantages of having an online store
همه چیز درباره فروشگاه آنلاین
تجارت الکترونیک چیست؟
این مقاله به شما کمک می کند تا شناخت بیشتری از مزایای کسب و کار الکترونیکی به صورت آنلاین پیدا کنید و در بازار اینترنتی بسترخوبی برای گسترش کسب و کار خود به وجود آورید..
تجارت الکترونیک را می توان به عنوان خرید و فروش کالا و قطعات به صورت الکترونیکی و آنلاین تعریف کرد.
آشنایی با مزایای تجارت الکترونیک و آنلاین برای کسب و کار شما:
- خرید سریع تر
- ایجاد لیست محصولات فروشگاه
- کاهش هزینه
- تبلیغات و بازاریابی مقرون به صرفه
- راحتی برای مشتریان
- عدم محدودیت دسترسی
- مقایسه محصول و قیمت
- پاسخ سریعتر به تقاضاهای خریدار/بازار
- انتخاب حالت پرداخت
- صادرات آسان
مزایا و فواید خرید و فروش آنلاین :
1- خرید سریع تر
مشتریان می توانند زمان کمتری را برای خرید آنچه می خواهند صرف کنند. آنها میتوانند به راحتی بسیاری از اقلام را در یک زمان مرور کنند و آنچه را که دوست دارند بخرند. وقتی آنلاین هستند، مشتریان می توانند اقلامی را پیدا کنند که در فروشگاه های فیزیکی دور از آنها موجود است یا در محل آنها یافت نمی شود.
اینجاست که فروشگاه اینترنتی به کمک بسیاری از خریداران می آید. مشتریان آنلاین میشوند، یک کالا را جستجو میکنند، سریع پاسخ میگیرند و میتوانند به همان سرعت آن را بخرند. در نهایت خریدار خوشحال می شود زیرا کالا را خریداری و در اختیار دارد.
2- ایجاد لیست محصولات فروشگاه
فهرست محصول چیزی است که مشتری هنگام جستجوی یک کالا می بیند. این یک مزیت در فروشگاه اینترنتی آنلاین است که برای فروشنده در نظر گرفته شده است. این نکته مثبت کسب و کار آنلاین این است که می توانید لیست محصولات خود را پس از ایجاد، شخصی سازی و قیمت گذاری کنید. ایجاد یک لیست زمان بسیار کمی می برد، تنها چیزی که نیاز دارید نام محصول یا کدهایی مانند EAN، UPC، ISBN یا ASIN است.
می توانند تصاویر، توضیحات، دسته بندی محصول، قیمت، هزینه حمل و نقل و تاریخ تحویل را اضافه کنند. بنابراین اطلاعات بیشتری را یکجا در مورد کالا در اختیار مشتری قرار می دهید. ایجاد فهرست شما به خریداران نشان می دهد که چه محصولی را بفروش میرسانید.
راهنمای ساخت فهرست محصولات
• از تصاویر با کیفیت و وضوح بالا استفاده کنید. تصاویر تار حواس مشتریان را پرت کرده و آنها را گیج می کند.
• ابعاد تصویر را حفظ کنید.
• از زوایای مختلف از محصول عکس بگذارید.
در نهایت، لیست فروشگاه شما 24 ساعته آنلاین در اختیار مشتری قرار میگیرد تا مشتری بتواند هر زمان که میخواهد کالا یا محصول را دیده و خریداری نماید. شما نیز این امکان را دارید که محصولی را به لیست اضافه یا مواردی را که تمام شده اند از لیست حذف کنید.
3-کاهش هزینه
یکی از بزرگترین مزایای تجارت الکترونیک آنلاین برای فروشندگان کاهش هزینه است. بسیاری از فروشندگان برای حفظ فروشگاه فیزیکی خود مجبور به پرداخت هزینه های زیادی هستند. مانند اجاره، تعمیرات، طراحی فروشگاه، موجودی کالا و غیره
یک فروشگاه اینترنتی آنلاین مقرون به صرفه است و در مقایسه با یک فروشگاه فیزیکی به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارد.
همچنین این فرصت خوبی برای فروشندگانی است که می خواهند درآمدی کسب کنند اما سرمایه اولیه لازم را ندارند.
4-تبلیغات و بازاریابی مقرون به صرفه
فروشندگان مجبور نیستند برای تبلیغ اقلام خود پول زیادی خرج کنند. بازارهای اینترنتی آنلاین صفحات بصری هستند که فروشندگان می توانند محصول خود را به صورت واقعی به نمایش بگذارند. بسیاری از بازارهای فروشگاه اینترنتی آنلاین امکاناتی به مشتری ارائه می دهند که می تواند در انتخاب محصول کمک کننده باشد و همچنین مشاهده همه سفارشها، در حال انتظار، ارسال نشده، ارسال شده، لغو شده، بازگشت را در اختیار مشتری قرار دهند.
5- راحتی برای مشتریان
مزیت مهم تجارت الکترونیک آنلاین این است که مشتریان محصول خود را بصورت 24 ساعته میتوانند انتخاب و سفارش دهند. نتیجه این است که فروشنده می تواند کالای خود را در هر مکان و هر زمان عرضه کند.
مشتریان همیشه در بازار اینترنتی آنلاین حضور دارند و می توانند از تسهیلاتی شامل ارسال رایگان (معمولاً با حداقل ارزش سبد خرید)، تحویل سریع سفارش، معاملات و تخفیفها، مزایای اشتراک بهره مند شوند.
آنها همچنین نظرات خود را در مورد چیزهایی که می خرند به اشتراک می گذارند. نظرات مثبت مشتریان دو مزیت دارد: یکی این که خریداران بر اساس تعداد نظرات مثبت به فروشگاه شما اعتماد می کنند و مورد دیگر این که می تواند به فروشنده کمک کند اقلام پرفروش خود را شناسایی کنید.
6- مقایسه محصول و قیمت
مقایسه آنلاین سریعتر است و بسیاری از محصولات را پوشش می دهد. به صرفه جویی در زمان، هنگام انجام این مقایسه کمک می کند، زیرا تمام جزئیات در سایت خرید موجود است. در یک فروشگاه فیزیکی، فروشندگان ممکن است نتوانند به جزئیات زیادی دسترسی داشته باشند. فقط اطلاعاتی در مورد موجودی خود دارند.
خریداران می توانند با استفاده از بازارهای آنلاین در زمان خود صرفه جویی کنند. آنها مزایای دیگری مانند تحویل سریع، راحتی خرید از خانه، مقایسه سریع قیمت ها را در اختیار دارند.
7- نداشتن محدودیت دسترسی
یک فروشنده با یک فروشگاه فیزیکی به تعداد محدودی از خریداران دسترسی دارد. فروشندگان فیزیکی شاید بتوانند محصول مشتری خود را درب منزل تحویل دهند اما ممکن است محدودیت فاصله وجود داشته باشد.
فروشندگانی که به دنبال مشتریان بیشتر هستند نیاز به گسترش فعالیت خود دارند و می توانند از فروشگاه الکترونیکی آنلاین استفاده کنند.
یک فروشگاه فیزیکی می تواند کالاهای خود را فقط به خریداران محلی ارائه کند.
8- پاسخ سریعتر به تقاضاهای خریدار/ بازار
تعامل با فروش آنلاین سریعتر است. این بدان معنی است که سفارش خریدار به طورسریع تحویل داده می شود. در صورت مرجوع شدن کالا از طرف خریدار این امکان به فروشنده داده می شود که یا مبلغ پرداختی را بازپرداخت کند یا محصول دیگری را جایگزین کالای مرجوعی کند.
وقتی یک خریدار می بیند کالا مورد نیازش تمام شده است، این امکان را دارد که از گزینه “به من اطلاع بده” استفاده کند تا موقعی که آن کالا دوباره برای فروش در دسترس قرار میگیرد، به او اطلاع داده می شود. همچنین به فروشنده اطلاع میدهد که آن کالا را مجدداً تامین کند تا خریدار بیشتری جذب کنند.
9- انتخاب حالت پرداخت
گزینه های متعددی برای خریدار وجود دارد که روش پرداخت را انتخاب کند مثل وجه نقد هنگام تحویل، کشیدن کارت هنگام تحویل، کارت به کارت و … برای فروشنده این امکان وجود دارد که اگر یک خریدار به صفحه پرداخت رسید اما خرید را کامل نکرد، از طریق پیامهای تلفنی، ایمیل، مشتری را برای تکمیل خرید مطلع کند.
نکته برتر برای فروشنده این است که می تواند کوپنی را برای تخفیف یا تبلیغات در صفحه پرداخت فعال کند که این کار خرید را برای مشتری آسانتر میکند زیرا کد از قبل همراه سفارش برای مشتری تعریف شده است و این انگیزه خرید را برای مشتری بیشتر می کند.
10- صادرات آسان
صادرات تجارت الکترونیک به فروشندگان کمک می کند تا محصول خود را مستقیماً به مشتریان بین المللی در بازارهای جهانی بفروشند و به آنها اجازه می دهد از مرزهای ملی فراتر رفته و در خارج از کشور گسترش پیدا کنند. با فروشگاه اینترنتی آنلاین، فروشندگان برای دستیابی به مشتریان نیازی به سرمایه گذاری به اندازه یک فروشگاه فیزیکی ندارند. برای کارآفرینان مشتاق و کسب و کارهای در حال رشد، صادرات اینترنتی آنلاین می تواند یک مدل بسیار سودآور برای انطباق با گسترش جهانی و افزایش درآمد باشد.
سعی کنید توضیحاتی از محصول خود از طریق بروشور همراه تصویر(تصاویر با وضوح خوب) و ویدیو تهیه کنید.
به سؤالاتی که ممکن است مشتری در مورد جزئیات کالای شما داشته باشد پاسخ دهید. به آنها اطمینان بیشتری در مورد خریدشان بدهید.
بازخورد خریدار، نظرات، اطلاعات سفارش یا فرآیند تحویل را مرور کنید. این کار به شما کمک می کند از میزان فروش و رضایت خریداران خود آگاه شوید.
ساخت فروشگاه آنلاین لوازم یدکی
https://sell.amazon.in/