کمنز (Cummins) شرکتی چند ملیتی است که در صنایع سنگین فعالیت میکند، این کمپانی آمریکایی در سال ۱۹۱۹ توسط کلسی کامینز در ایندیانا تأسیس شد و امروزه بزرگترین فناور و سازنده موتورهای دیزل در جهان میباشد.
این شرکت در زمینه ارائه خدمات طراحی و تولید موتورهای درونسوز و فناوریهای مرتبط با آن، مانند: تولید سامانههای سوخترسانی انژکتوری، سامانههای کنترل، تجهیزات فیلتراسیون و سامانههای تولید برق، فعالیت مینماید.
دفتر مرکزی کمپانی کمنز(کامینز)، در کلمبوس، ایندیانا قرار دارد. شرکت کمنز(کامینز) محصولات خود را، از طریق شبکهای با بیش از ۶۰۰ توزیعکننده مستقل و در حدود ۶،۰۰۰ فروشنده، در بیش از ۱۹۰ کشور به فروش میرساند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ درآمدی بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار داشته، که سود خالصی معادل ۱٫۷۵ میلیارد دلار را کسب نموده است. شرکت کامینز با شرکت های بزرگی همچون شرکت پرکینز، کاترپیلار, ام آ ان و وارت سیلا رقابت و گاهی از آنها پیشی گرفته است. یکی از بزرگترین سازندگان موتورهای دیزل کشتی و انواع شناور در جهان است.
سهام شرکت کمنز(کامینز) در بازار بورس نیویورک، دادوستد میشود، که همچنین در فهرست فرچون ۵۰۰ ذکر شدهاست.
کمینز رهبر جهانی فناوری انرژی و شرکتی از واحدهای تجاری مکمل است که موتورها و فنآوریهای مرتبط را طراحی، مهندسی، تولید، توزیع و سرویس میکنند، از سیستمهای سوخت، کنترلها و جابجایی هوا گرفته تا فیلتراسیون، راهحلهای انتشار و سیستمهای تولید برق.
دفتر مرکزی این شرکت در کلمبوس، ایندیانا، تیمی متشکل از بیش از 60 هزار نفر در سراسر جهان است که از طریق شبکه ای متشکل از بیش از 600 محل توزیع کننده مستقل و متعلق به شرکت و تقریباً 7400 محل نمایندگی، به مشتریان در تقریباً 190 کشور و منطقه خدمات ارائه می دهید. در سال 2019، کامینز با فروش 23.6 میلیارد دلار درآمد خالص 2.3 میلیارد دلاری داشت.
لوکوموتیوهای Zephyr که از نام خدای باد یونانی نامگذاری شدهاند، در دهه 1930 با ظاهر فولادی ضد زنگ درخشان و سرعت بالا توجه همگان را به خود جلب کردند. آنها همچنین علاقه به صنعت ریلی را دوباره تقویت کرده اند و دهه ها فرزند پوستر این صنعت شده اند.
تحول بزرگ بعدی در صنعت ریلی ارتباط کمتری با فولاد و بیشتر مربوط به سیلیکون و سوخت های مختلف خواهد داشت. احتمالاً شاهد تغییر چشمگیر ظاهر لوکوموتیوها نخواهیم بود، اما آنچه در زیر کاپوت است تفاوت را ایجاد خواهد کرد. این مقاله سه راه متفاوت را در آینده نزدیک صنعت ریلی بیان می کند.
شماره 1: اتصال مزایای IoT، AI و یادگیری ماشینی را تقویت می کند
اتصال، ستون فقرات یا سیستم عصبی است که فناوریهای دیگری از جمله اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را گرد هم میآورد. اشیاء IoT می توانند پارامترهای مختلف را ردیابی کنند. هوش مصنوعی میتواند هوش مورد نیاز برای معانی دادههای جمعآوریشده را القا کند و یادگیری ماشینی میتواند منجر به اجرای وظایف شود. اما اتصال اینها را به هم نزدیک می کند و مشارکت هر یک را تقویت می کند.
در همین حال، 5G ظرفیت اتصال را افزایش می دهد و آن را قادر می سازد تا با تأخیر بسیار کمتر قابل اعتمادتر باشد. برای صنعت ریلی، این بدان معناست که تعداد دستگاههای IoT را میتوان در لوکوموتیوها بدون ازدحام طول موج افزایش داد. قابلیت اطمینان بیشتر و تأخیر کمتر به معنای وظایف مهم ماموریتی است که نیاز به مداخله فوری دارند و معمولاً توسط ماشینها انجام نمیشوند، اکنون میتوانند از طریق دستگاههای متصل انجام شوند.
لوکوموتیوها به طور فزایندهای به هم متصل میشوند و ظهور 5G به استفاده از اتصال در داخل و خارج از لکوموتیوها دامن میزند. مقاله بعدی ما در مورد این مجموعه نگاهی عمیق تر به سه جزء یک اکوسیستم ریلی متصل دارد.
شماره 2: مجموعه ای از سیستم های قدرت متنوع راه حل های مناسب برای بازار را به اپراتورهای ریلی می دهد
در دهه 1800، لوکوموتیوهای بخاری تنها گزینه برای اپراتورهای راه آهن بودند. در دهه 1930، لوکوموتیوهای دیزلی شروع به جذب کردند و به گزینه اصلی تبدیل شدند. اخیراً، دو فناوری، دیزل-الکتریک و تمام الکتریک، بیشترین سهم بازار را در مورد نیرو دادن به لوکوموتیوها دارند.
در همین حال، فنآوریهای سیستم قدرت در حال ظهور هستند که توسط صنعت ریلی آزمایش شدهاند. اینها شامل سلول های سوختی، هم اکسید جامد و هم غشای مبادله پروتون، باتری ها و محلول های هیبریدی است.
در آینده، انتظار می رود به جای اینکه یک یا دو فناوری بر سایرین تسلط داشته باشند، مجموعه متنوع تری از فناوری های سیستم قدرت در بازار استفاده شود. از اپراتورهای ریلی انتظار می رود که بر اساس در دسترس بودن زیرساخت، مقررات محلی، امکان سنجی اقتصادی و ترجیحات مشتری، فناوری سیستم قدرت مناسب را انتخاب و انتخاب کنند.
این منجر به فناوریهای پیشرو در حال حاضر، دیزل-الکتریک و تمام الکتریک، میشود که با فناوریهای نوظهور، مانند سلولهای سوختی و باتریها، اغلب از طریق کاربردهای هیبریدی همزیستی کنند.
شماره 3: کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مسیری را به سوی آینده ای کاملاً تجدیدپذیر ایجاد می کند
برای بسیاری از بخشهایی که از انرژی استفاده میشود، معمولاً توافق میشود که مقصد نهایی آیندهای است که تمام انرژی تجدیدپذیر است. در همین حال، سرعت به سمت مقصد به طور قابل توجهی متفاوت است. به عنوان مثال، حدود 30 درصد از برقی که ما امروز استفاده می کنیم از انرژی های تجدیدپذیر است و پیش بینی می شود پس از سال 2040، بیشتر برق خود را از انرژی های تجدیدپذیر دریافت کنیم تا سوخت های فسیلی.
ترکیبی از فناوریها از الکترونیک و کنترلها گرفته تا سیستمهای تصفیه پس از آن در رقابت به سمت انتشار گازهای گلخانهای موتورهای NOx تقریباً صفر استفاده میشوند.
ترکیبی از فناوریها از الکترونیک و کنترلها گرفته تا سیستمهای تصفیه پس از آن در رقابت به سمت انتشار گازهای گلخانهای موتورهای NOx تقریباً صفر استفاده میشوند.
تمرکز کلیدی در طول سفر ما به سوی آینده ای کاملاً تجدیدپذیر، کاهش انتشار فناوری های پیشرو سیستم قدرت است. به عنوان مثال، انتشار اکسیدهای نیتروژن و ذرات معلق موتورهای دیزلی بیش از 80 درصد در دو دهه گذشته کاهش یافته است. فن آوری هایی مانند کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR) و گردش مجدد گازهای خروجی (EGR) باعث کاهش قابل توجه ردپای محیطی شد.
در آینده، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای همچنان یک نقطه کانونی خواهد بود. در کوتاه مدت، کاربردهای دیزلی-هیبریدی و پیل سوختی پیشرو در کاهش آلاینده ها خواهند بود. به عنوان مثال، در سه ماهه دوم سال 2020، دو قطار با سوخت سلول های سوختی Cummins Inc. یک آزمایش 18 ماهه را در اروپا با بیش از 180000 کیلومتر طی کردند. تا سال 2022، 41 مورد از این نوع قطارها با پیل های سوختی کامینز در اروپا راه اندازی خواهد شد که کامینز را به ارائه دهنده پیشرو پیل سوختی قطارها در سراسر جهان تبدیل می کند.
صنعت ریلی طی چند دهه اخیر تغییرات خاص خود را پشت سر گذاشته است، اما دهه کنونی احتمالاً یک دهه متحول خواهد بود. ذهن متخصصان راه آهن درگیر موضوعاتی است که از انتخاب فناوری گرفته تا شکاف استعدادها را شامل می شود . در همین حال، صنعت مجموعه متنوعی از راهحلهای قدرت را پذیرفته و سفر اتصال را سرعت میبخشد.
شرکت کمنز(کامینز) از این فرصت استفاده می کند تا با کاهش گازهای گلخانه ای (GHG) از موتورهای احتراق داخلی و فناوری های جدید، بخشی از راه حل مقابله با تغییرات آب و هوایی باشد. جنیفر رامزی، رئیس و مدیر عامل اصلی ، به ابتکار مقصد صفر کمنز اشاره کرد ، استراتژی این شرکت برای رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال 2050 به گونه ای که به همه ذینفعان کامینز خدمت کند و برای شرکت پایدار باشد.
رامسی که در جلسه 10 می به استراتژی آب و هوای کامینز پرداخت، گفت: “صنعت ما نقش مهمی در کمک به تغییرات آب و هوایی ایفا می کند – هم مشکل و هم راه حل.” ما صنعت خود را در مسیر انتشار خالص صفر هدایت خواهیم کرد زیرا برای سیاره ما و نسلهای آینده حیاتی است و به این دلیل که یک فرصت رشد برای ما است.
رامسی گفت که پنج قابلیت کلیدی وجود دارد که کامینز را در موقعیت منحصربفرد قرار می دهد تا در گذار به اقتصاد انتشار خالص صفر و کربن زدایی رهبری کند:
اولاً، این شرکت در فنآوریهای کلیدی برای رسیدن به انتشار گازهای گلخانهای صفر در کاربردهای تجاری و صنعتی و همچنین «فناوریهای انتقالی» پیشرو است که انتشار کربن را از راهحلهای مبتنی بر موتور که امروزه بهطور گسترده در دسترس هستند، کاهش میدهد.
رامزی گفت: دوم، پس از بیش از 100 سال فعالیت در تجارت، کامینز یک شریک قابل اعتماد در ارائه راه حل های قدرت به تولید کنندگان و مشتریان پیشرو تجهیزات اصلی است که “ما را به فرصت ها و برنامه های محصول و صرفه جویی در مقیاس در تولید و خدمات می رساند.” .
سوم، این شرکت مشتریان و برنامههای کاربردی خود را میشناسد، که «هر کدام از آنها نیازهای فنی، عملکرد و خدمات منحصر به فردی دارند». ما هزاران مهندس بسیار ماهر داریم که میدانند چگونه فنآوریهای موجود و جدید را با محصولاتی که مشتریان ما واقعاً میتوانند از آن استفاده کنند و از عهده آن برآیند، تطبیق دهند.»
چهارم، کمنز(کامینز) در حال ساخت ترکیبی از بخشهای کسبوکار است «که هم قابلیت خدمت به صنعت و هم چابکی برای چرخاندن محصولات ما بسته به تغییرات در مقررات و زیرساختها، پیشرفتها در فناوری و ترجیحات کاربر نهایی را دارند».
در نهایت، رامزی گفت که این شرکت سرمایه گذاری قابل توجهی برای جذب و ایجاد بهترین استعدادها و “ایجاد محیطی برای نوآوری و موفقیت بلندمدت که ارزش سهامداران را افزایش می دهد” انجام داده است.
تنوع، برابری و شمول برای تلاش های شرکت برای ایجاد محیط کاری که می تواند منجر به تحول انرژی شود، حیاتی است.
رامزی گفت: «برای اینکه ما در سفر به سمت کربن زدایی برنده شویم، همچنین باید محیطی فراگیر برای تحریک نوآوری، جذب و ایجاد بهترین استعدادها و توسعه نسل بعدی رهبران خود ایجاد کنیم.
رامسی افزود: «…تنوع و شمول یک ارزش اصلی در کامینز است، و رهبران ما معتقدند که تنوع، یک محیط کاری قوی و رقابتیتر ایجاد میکند که همه کارکنان را قادر میسازد تا به طور کامل مشارکت کنند، و در نهایت، به ما کمک میکند استعدادهای برتر را جذب و حفظ کنیم.» برای دستیابی به این هدف، ما سیستم ها و فرآیندهایی را برای کاهش تعصب بالقوه و اطمینان از استخدام عادلانه و پیشرفت همه استعدادها پیاده سازی کرده ایم. با ایجاد فضا برای موفقیت همه، ما با قدرت تفاوت پیروز خواهیم شد.»
کامینز نه تنها از طریق Destination Zero، بلکه PLANET 2050 ، استراتژی پایداری زیست محیطی شرکت، که شامل اهداف مبتنی بر علم همسو با توافقنامه آب و هوای پاریس، با هدف بی طرفی کربن تا سال 2050 است، زمینه موفقیت را فراهم کرده است.
رامزی گفت: «پایداری برای دستیابی به مأموریت ما برای بهتر کردن زندگی مردم از طریق ایجاد دنیایی مرفه تر، هسته اصلی است. این همان کاری است که ما همیشه انجام دادهایم – ما اولین شرکتی بودیم که استانداردهای آلایندگی سختگیرانهتری را در ایالات متحده پذیرفتیم – و اینکه چگونه به کار خود ادامه خواهیم داد.
افتخارات
شرکت کمینز در سال 2020 تعداد 564 اختراع ثبت نمود که در نوع خود رکورد تازه ایی بجا گذاشته است. دراین مورد بیشتربخوانید
همکاری با شرکت ها
این کمپانی با همکاری شرکت فوتون موفق به عرضه محصولات پرطرفداری همچون کامیونت الوند و کامیونت فوتون شده است. موتور کامیونت الوند طراحی و تولید شرکت کمنز است
کمنز در ایران
در کشور ما نیز کمنز ردپای زیادی را در صنایع خودروسازی و صنایع دیزل از خود بجای گذاشته است از محصولات این شرکت موتور و قطعات موتور کامیونت فوتون جدید که همان کامیون الوند میباشد.
برای اطلاعات بیشتر مقاله مشخصات فنی موتور الوند را بخوانید