ساخت و ایجاد فروشگاه اینترنتی قطعات یدکی (Build an online auto parts store)
تجربه نشان داده است که افراد و شرکت هایی که با مشارکت فعال در پلت فرمهای آنلاین و فروشگاههای اینترنتی می پردازند به مراتب موفقتر از بقیه رقبای خود هستند .فروشگاه اینترنتی بستر وسیع تری را برای توسعه و افزایش فعالیت های تجاری فروشندگان فراهم میکند .ساخت فروشگاه آنلاین اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز ، توجه به نیاز مشتریان در جنبه های وسیع تری بایستی بررسی شود.
فروشگاههای اینترنتی بستر وسیع تری را برای توسعه و افزایش فعالیت های تجاری فروشندگان فراهم میکند. ساخت فروشگاه آنلاین اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز ، توجه به نیاز مشتریان در جنبه های وسیع تری بایستی بررسی شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزیت داشتن فروشگاه اینترنتی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
مزیت ساخت فروشگاه اینترنتی
فروشگاه آنلاین قطعات
فروشگاه آنلاین قطعات خودرو چیست؟
فروشگاه اینترنتی قطعات یدکی خودرو یا وب سایت آنلاین قطعات خودرو اطلاعات مربوط به خودرو مشتریان را در اختیار آنها قرار می دهد و ظرفیت بیشتری را در پلت فرم آنلاین به آنها می فروشد. خرید و فروش محصول را در چند ثانیه برای مشتریان و فروشندگان ، حتی در مناطق دور افتاده ، برای مشتریان و فروشندگان آسان می کند.
میزان تقاضا در بازار قطعات خودرو
تقاضای کنونی بازار در صنعت قطعات خودرو
آمارها نشان می دهد که فروش خودرو در سطح جهان در سال 2020 به 64 میلیون دستگاه کاهش یافته بود ، در حالی که این رقم در سال 2017 تقریباً 80 میلیون دستگاه بود. بازار خودرو توسط اکثر وسایل نقلیه تجاری و خودروهای سواری احاطه شده است. این همه گیری همچنین بر کمبود نیمه هادی ها و تراشه ها در بخش خودرو تأثیر گذاشته است. امروزه ، شرکت فورد موتور همچنان به عنوان برترین تولیدکنندگان خودروهای سواری و همچنین خودروهای 2019 رتبه بندی می شود پرفروش ترین خودروها در سراسر جهان. علاوه بر این ، شرکت بوش (Bosch) پیشروترین تامین کننده جهانی خودرو بر اساس درآمد در سال مالی 2019 خود ، به عنوان بزرگترین تامین کننده خودرو در جهان در سال 2019 رتبه بندی شد. در سال 2019 ، تقریبا 92 میلیون وسیله نقلیه موتوری در سراسر جهان تولید شد. این رقم در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش 5 درصدی است. چین ، ژاپن و آلمان بزرگترین تولیدکنندگان خودرو و وسایل نقلیه تجاری در سال 2019 بودند
تولیدکنندگان برجسته در سال 2019 مانند تویوتا به عنوان ارزشمندترین برند رتبه بندی شدند. در حالی که خودروساز چند ملیتی ژاپنی دومین خودروساز در سراسر جهان است. به تازگی ، هند نیز به عنوان یک بازار مهم خودرو ظاهر شده است ، اما آمار فروش سال 2019 در میان ضعیف شدن اقتصاد شاهد سود نبوده است. در همان زمان ، اتحادیه اروپا با بازگشت بیش از 15 میلیون خودرو جدید در سال 2019 و روز به روز در حال رشد سریع بود ، بازگشتی غیرمنتظره داشت.
انواع فروشگاه اینترنتی خودرو
انواع وب سایت های اینترنتی خودرو به دو نوع پورتال B2C و B2B تقسیم میشوند. در ادامه به تعریف و تفاوت فروش آنلاین لوازم یدکی در وبسایت های B2C Autoparts و وب سایت اینترنتی B2B Autoparts می پردازیم.
پورتال فروش آنلاین B2C Autoparts
وب سایت آنلاین اینترنتی خودرو است که به شما کمک می کند تا برخی از نیازهای تجاری خاص را با توجه به مناسب بودن و عملکرد خوب در رسیدگی به سفارشات بزرگ در یک زمان ، برآورده کنید. این امر با ایجاد قیمت های سفارشی ، تخفیف ها ، کاتالوگ وسایل نقلیه مختلف و قطعات خودرو و روش های پرداخت دقیق با در نظر گرفتن راه حل های حمل و نقل و سفارشی سازی
وب سایت اینترنتی B2B Autoparts
این نوع وب سایت معمولاً با راه حل هایی برای نیازهای تجاری خودرو و مقیاس بندی آینده احاطه شده است. مشخصات محصول ، تکنیک های ناوبری پیشرفته ،بهینه سازی سرعت ، با فرایند پرداخت ساده و تفسیر خوب داده های تجزیه و تحلیل با حمایت سیستماتیک خریداران
انواع قطعات یدکی که می خواهید بفروشید
فروش آنلاین قطعات یدکی مستلزم این است که شما تصمیم بگیرید که قطعات چه نوع خودرویی را می خواهید بفروشید. معمولاً سه نوع قطعات خودرو وجود دارد: قطعات OEM ، OES و قطعات پس از فروش.فروش قطعات خودرو به صورت آنلاین
OEM – تولید کننده تجهیزات اصلی
این قطعات خودرو معمولاً توسط شرکت تولید می شوند ، مدل را با توجه به نیاز شرکت مونتاژ کنید. قطعات ماشین که در اصل توسط شرکت استفاده می شود و توسط خود آنها تولید می شود و به عنوان قطعات OEM شناخته می شوند.
OES – تامین کننده تجهیزات اصلی
برای تولید مشخصات و بهره وری ، معمولاً شرکت های خودروسازی دیگر را برای تولید قطعات خودرو و جایگزینی آنها با قطعات OEM در حین تعمیر استخدام می کنند ، بنابراین قطعات OES نامیده می شوند.
قطعات خودرو پس از فروش (مارک های دیگر)
این نوع قطعات یدکی معمولاً جایگزین نامیده می شوند. این امر به این دلیل است که اگر قطعات اصلی تا حدودی دشوار باشد به عنوان جایگزینی برای قسمت اصلی عمل می کنند. قطعات موجود در بازار پسماند از مارک دیگری هستند اما با قطعات اصلی یکسان خواهند بود.
فرصت های شغلی در ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی
سایر فرصت های شغلی کسب درآمد برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو به شرح زیر است
autoparts_ecommerce store
لیست های ویژه
یک فهرست ویژه معمولاً به تبلیغ یا قرار دادن قطعات خودرو برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو. لیست ها ویژگی قطعات خودرو را با طبقه بندی خاص در فروشگاه آنلاین اینترنتی خودرو امکان پذیر می کند.
فروش آگهی
فروش تبلیغاتی معمولاً به تبلیغ بخش های خودرو برای ساخت و طراحی سایت یک فروشگاه آنلاین اینترنتی از طریق تبلیغات مختلف برای ایجاد آگاهی در مورد قطعات یا محصولات خودرو اشاره می کند.
مکان یاب و جستجوگر قطعات
مکان یاب و جستجوگر قطعات
مکان یاب و جستجوگر قطعات در سایت های مختلف در داخل درگاه تجارت الکترونیک بخشهای خودرو است تا مشتریان بتوانند تعمیرگاه های مجاور را پیدا کرده و خدمات رزرو کنند. این ویژگی هم به گاراژها و هم به نفع مشتریان خواهد بود زیرا صاحبان کارگاه ها مشاغل بیشتری پیدا می کنند و مشتریان می توانند خدمات را به صورت آنلاین رزرو کنند.
سایت های موفق لوازم یدکی خودرو
برای خرید و فروش قطعات یدکی در بستر اینترنت ، فروشندگان و مشتریان به سادگی با یکدیگر در ارتباط و تعامل هستند.
یک وب سایت موفق قطعات یدکی خودرو فرصتی فراهم می آورد تا فروشندگان و مشتریان برای خرید و فروش قطعات یدکی خودرو ، بصورت مجازی بر بستر اینترنت یا شبکه با یکدیگر تعامل داشته باشند و با اطلاعات دقیق قطعات بصورت آنلاین و هوشمند از آنها استقبال کنند.
وب سایت آنلاین اینترنتی قطعات خودرو به عنوان فرصتی است که به
در لیست زیر برخی از برترین وب سایت های آنلاین قطعات خودرو در جهان ، فهرست شده است:
وب سایت Carid.com
وب سایت Carid.com
لوگوی carid.comCARiD.com یکی از منظم ترین و شکیل ترین سایتهایی است که خرید را برای مشتریانی که مایل به خرید لوازم جانبی و قطعات خودرو هستند را با دسته بندی کامل محصولات و تصاویر مفید از آن آسان می کند.
وب سایت Autozone.com
وب سایت Autozone.com
وب سایت AutoZone منبع اصلی قطعات خودکار و لوازم جانبی را در اختیار شما قرار می دهد. و به مشتریان در مورد خرید محصولات مشاوره ارائه می دهد.
Advanceautoparts.com
لوگوی پیشرفته قطعات خودروارائه و منبع قطعات و لوازم جانبی خودرو با کیفیت در وب سایت معروف به پیشرفت خودکار وب سایت هایی که چندین وظیفه را با مشاوره به مشتریان انجام می دهند.
Napaonline.com
لوگوی napaonlineناپا آنلاین معمولاً دسترسی به بزرگترین قطعات ، لوازم جانبی ، ابزار و تجهیزات آماده برای حمل و نقل پس از فروش در جهان را برای صنایع بزرگ خودرو مفید می سازد.
Carparts.com
carparts-logoCarparts.com یک ارائه دهنده قطعات خودرو پس از فروش در آمریکا است که شامل موتور ، برخورد ، لوازم جانبی و قطعات عملکردی ، از جمله قطعات برخورد ، قطعات موتور و قطعات عملکردی است.
استخدام توسعه دهندگان تجارت الکترونیک
ویژگی های بهترین فروشگاه های اینترنتی
وب سایت های موفق فروش آنلاین اینترنتی قطعات خودرو (به انگلیسی Autoparts ) دارای ویژگی های خاصی هستند:
امکان ورود و ثبت نام
معمولا” در سایت های آنلاین اینترنتی ساخته شده، خریداران باید اطلاعات خود و برخی از جزئیات اساسی را که به عنوان “ثبت نام” شناخته می شوند ، پر کنند ، در حالی که ویژگی ورود به سیستم نشان می دهد که مشخصات خریدار ثبت شده است و با ورود به سیستم می تواند قطعه خودرو یا لوازم جانبی مورد نظر را سفارش دهد.
فیلترها و پیشنهاد دهنده های خودکار
فیلترها و پیشنهاد دهنده های خودکار پالایش جستجو و فیلترها یکی دیگر از ویژگیهایی است که به کاربران کمک می کند تا در فروشگاه قطعات خودکار حرکت کرده و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. همچنین به کاهش نتایج بیشتر برای مشتریان کمک می کند و انتخاب و خرید قطعه خودرو را برای آنها آسان تر می کند. مشتریان می توانند جستجوهای خود را بر اساس سفارشی سازی بر اساس نام تجاری ، طبقه بندی قطعات اتومبیل، اصلاح کنند.
قطعه یاب و جستجوگر آنلاین قطعات
جستجوگر آنلاین قطعات خودرو و قطعه یاب هوشمند (سال/ساخت/جستجوی مدل) قطعات است.
قطعات یاب خودرویک ویژگی است که به طور مستقیم به شما کمک می کند تا قطعات خودکار خاص مورد نظر خود و گزینه های مشابه موجود در وب سایت آنلاین اینترنتی قطعات خودرو را جستجو کنید. این امر باعث می شود مشتری بتواند نتایج یک وسیله نقلیه خاص را جستجو کند و چندین قسمت خودکار را بررسی کرده و مواردی را که مناسب خودرو مشتری است پیشنهاد می کند.
جستجوی چرخ
این ویژگی به مشتری کمک می کند تا اندازه چرخ ها را برای وسیله نقلیه خاص خود با هر دو گزینه بزرگ و کوچک نشان دهد.
جستجوی لاستیک ها
این ویژگی نیز مشابه ویژگی جستجوی چرخ است زیرا به مشتری کمک می کند تا اندازه لاستیک ها را در مورد خودروها با هر دو گزینه بزرگ و کوچک کردن مشخص کند.
تأیید صحت
برخی مواقع ممکن است مشتریان وسیله نقلیه از پیش انتخاب شده ای را در گاراژ ذخیره نکنند. این زمانی است که ویژگی تأیید تأیید کار می کند زیرا به کاربران اجازه می دهد قبل از سفارش ، بررسی کنند که آیا مورد با وسیله نقلیه مورد نظر سازگار است یا خیر.
جدول سازگاری
اتصالات این ویژگی است که در آن یک جدول یا فهرستی با داده های مربوط به اتصالات خودرو برای توضیح کامل درصفحه محصول به مشتریان کمک می کند تا از خرید خود مطمئن شوند.
توصیه ها
بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی لوازم یدکی معمولاً توصیههایی به کاربر ارائه میدهند که افراد را متقاعد می کند تا خرید بیشتری داشته باشند. بنابراین این ویژگی برخی از محصولات را بصورت خوشمند و خودکار به مشتری توصیه می کند و به این ترتیب راهکاری برای مشتری و در برابر راهی برای افزایش مبلغ سفارش ، و در نتیجه افزایش فروش برای فروشنده را به همراه دارد. این راه کارها به فروشگاه و پلت فرم ساخت سایت، اعتبار می دهد.
صفحه محصول آموزنده – جزئیات قسمت خودکار
صفحه محصول نباید چیزی کمتر از یک صفحه آموزنده باشد. باید اطلاعات مفصلی در مورد قطعات خودکار و لوازم جانبی موجود در فروشگاه آنلاین اینترنتی داشته باشد. صفحه محصول باید لیستی از محصولات را داشته باشد و هنگامی که مشتری روی محصول خاصی کلیک می کند ، باید یک تکه اطلاعات کامل به او ارائه شود. این به مشتری کمک می کند تمام اطلاعات لازم را داشته باشد و به او کمک می کند تا محصول را دقیق سفارش دهد.
قیمتهای تخفیفی برای مراکز و خریداران عمده
قیمتهای تخفیفی برای خریداران عمده به فروشندگان کمک می کند تا بتوانند از طریق سفارش دادن قطعات خودرو در محدوده قیمتی تخفیف دار و به آنها اجازه خرید عمده یا واحدهای مختلف را کسب کنند.
محاسبه حمل و نقل
این به مشتری کمک می کند تا قیمت و هزینه کل محصول یا قطعات خودکار از جمله هزینه حمل و نقل را با اطلاعات دقیق حمل و نقل محاسبه کند.
درگاه پرداخت آنلاین
کارتخوان پرداخت داخلی و بین المللی
پس از اینکه سفارش به سبد خرید اضافه شد ، در هنگام معامله ویژگی صفحات پرداخت و تسویه کارآمد وجود دارد که به مشتریان کمک می کند تا محصول را خریداری کرده و بلافاصله تأیید پرداخت را روی آنها داشته باشند. همچنین ماژول های سفارشی برای داخلی و بین المللی وجود دارد درگاه های پرداخت برای تسریع روند معاملات با گزینه های بیشتر برای پرداخت.
Upsell & Cross-Sell
فروش متقابل این ویژگی است که در آن مشتریان از خریدهایی که قبلاً انجام داده اند تعریف یا مکمل ارائه می شود. گران فروشی ویژگی ای است که در صورت افزایش ارزش مشتری با تشویق وی برای افزودن خدمات یا خرید مدل گران تر ، رخ می دهد.
گزارشات تجزیه و تحلیل
گزارشات و تجزیه و تحلیل ویژگی فروشگاه آنلاین اینترنتی است که به شرکت اجازه می دهد روندها و تغییرات رفتار خرید مشتری را درک کند. ابزارهای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند گزارش مفصلی در مورد سابقه فروش و خرید سایت آنلاین اینترنتی بدست آورید
مطالب آموزنده
آموزنده یک وبلاگ آموزنده در وب سایت یک فروشگاه آنلاین اینترنتی خودرو به شما کمک می کند تا در مورد فروشگاه و تخصصهای آن برای مشتریان بینش پیدا کنید. وبلاگهای آموزنده به ارائه اطلاعات دقیق در مورد موضوعات و محصولات خاصی که به عنوان افزودنی به میزان زیادی از فروش عمل می کنند و یک ویژگی اساسی در بازاریابی وب موفق هستند و توسط اکثر فروشگاه های آنلاین اینترنتی استفاده می شود ، کمک می کند.
ویژگی های پیشرفته فروشگاه آنلاین Autoparts
برای فروش موفق آنلاین قطعات خودرو همچنین برخی از ویژگی های پیشرفته در فروشگاه آنلاین اینترنتی قطعات خودرو وجود دارد
Chatbot Integration
فروشگاه آنلاین اینترنتی چت بات به عنوان یک دست کمک کننده قدرتمند به فروشندگان آنلاین اینترنتی عمل می کند. آنها با استفاده از پیامهای هوشمند و پاسخ های پیام ، مشتریان و بازدیدکنندگان غیرفعال را درگیر می کنند تا سوالات و سوالات خود را در مورد یک محصول خاص فقط با چت در وب سایت آنلاین اینترنتی حل کنند.
ادغام جستجوی
هوشمند ادغام نمودار هوشمند ویژگی ای است که به شما امکان می دهد برچسب گذاری کاملی از محصولات را در ارتباط با نمودارها ایجاد کنید و سردرگمی را کاهش دهید و خریداران را در جستجوی آسان محصولات مورد نظر خود راحت تر کند.
یکپارچه سازی چند کاناله
یکپارچه سازی چند کاناله شامل، یکپارچهسازی ERP ، یکپارچهسازی CRM ،
ادغام ERP
ادغام ERP نوعی فرایند یکپارچه سازی چند کانالی به عنوان پایه ای برای اداره یک خودرو عمل می کند آنلاین اینترنتی این امر در مدیریت مواردی که فروشندگان مایل به فروش با قیمت های خاص مشتری ، مدیریت موجودی و در دسترس بودن در فروش و پردازش سفارش هستند ، کمک می کند.
یکپارچه سازی CRM
یکپارچه سازی CRM فرآیندی برای ادغام و یکپارچهسازی چند کانالی است که به درک مدیریت کانال کمک می کند زیرا به ترجمه تعاملات ارزش افزوده با مشتریان ، ارتباطات قبل از فروش ، تعامل فروش ، خدمات پس از فروش و پشتیبانی به مشتری کمک می کند.
ادغام POS
ادغام POS یک ویژگی چند کاناله است که یک ارتباط ساده را بین یک نرم افزار POS (کارتخوان فروشگاهی) و یک برنامه حسابداری مانند نرم افزار حسابداری پارسیان و عملیات حسابرسی را بصورت خودکار انجام میدهد و می تواند داده های دقیق را مستقیماً در زمان واقعی بکشد.
گزارش RMA و جریان
یک مجوز بازگشت کالا (RMA) ، یک ویژگی یکپارچه سازی چند کاناله است که به بازگرداندن قطعات خودرو پس از خرید به دلایل دشواری یا دلایل دیگر می پردازد. این به مشتریان کمک می کند تا در طول دوره ضمانت قطعات خودرو بازپرداخت ، تعویض یا تعمیر دریافت کنند.
ویژگی فروشگاه موفق اینترنتی
ویژگی های فروشگاه آنلاین اینترنتی موفق
ارسال سریع سفارش
حمل و نقل سریع
یک فروشگاه آنلاین اینترنتی با توجه به جزئیاتی مانند کد پستی ، حمل سریع را در اختیار شما قرار می دهد که به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا حمل سریع در دسترس است یا خیر ، کمک می کند. به طور کلی ، حمل و نقل سریع به عنوان یک عامل بزرگ در فروش قطعات اتومبیل عمل می کند.
شرایط بازگشت و مرجوعی قطعه
سیاست بازگشت دوستانه
این جنبه دیگری است که در آن یک فروشگاه آنلاین اینترنتی باید دارای سیاست بازگشت دوستانه و بازپرداخت بدون هیچ گونه عارضه و جلوگیری از شکایت مشتریان باشد. سیاست بازگشت همیشه باید در فروشگاه های آنلاین اینترنتی خودرو تا حد امکان پیچیده ، شفاف و دقیق باشد.
حریم خصوصی و تأمین امنیت
تأمین امنیت تهیه
یکی از ویژگی های سیستم های فروش امنیت آن است تا اطلاعات مربوط به قطعات خودرو یا سایر محصولات خریداری شده توسط مشتری را که نمی تواند در معرض دید یا دستکاری قرار گیرد ، تضمین می کند. این مقررات امنیتی همچنین به معنای ساخت ایمن با حفاظت از کد خلاقانه و فناوری Whitebox است که در آن اطلاعات برای استفاده مجدد یا حذف آنها، روی سیستم باقی می ماند.
سرعت سایت و لود محصولات
سرعتهای بارگیری فوق سریع سرعتهای
سریع بارگیری سریع در استفاده از آخرین فناوری با استانداردهای وب سایت مشخص ، به مشتریان این امکان را می دهد تا قسمتهای خاص خود را پیدا کرده و شاهد یک پرداخت سریع باشند.
موبایل پاسخگو
سایتهای آنلاین اینترنتی بخشهای خودرو باید پاسخگو تلفن همراه باشند. آنها باید درصد طراحی سایت موبایل را داشته باشند تا خرید مشتریان از تلفن های هوشمند یا اندرویدهای آنها برای مشتریان آسان تر شود.
عکسهای محصول
معمولاً در یک فروشگاه آنلاین اینترنتی از قطعات خودرو مشتریان مایلند محصولات را قبل از خرید مشاهده کنند. بنابراین یک عکس حرفه ای کامل از قطعه خودرو ، مشتری را در دسترسی آنلاین به فروشگاه قطعات خودرو و خرید آن تحت تأثیر قرار می دهد.
توسعه فروشگاه تجارت الکترونیکی
رویکردهایی برای توسعه فروشگاه تجارت الکترونیکی خودکار
امکان سنجی
توسعه از طریق نیاز
یک فروشگاه تجارت الکترونیکی autopart که از ابتدا ایجاد شده است معمولاً بر اساس سفارشی طراحی شده و با یک وب سایت با کد دستی طراحی شده است. بنابراین توسعه یک وب سایت از ابتدا به این معنی است که سایت مطابق نیاز مشتریان و نیازهای تجاری خاص آنها برای فروشگاه خودکار ساخته شده است.
نوع فروشگاه ساز و پلت فرم
فروشگاه میزبانی خود با استفاده از پلت فرم آنلاین اینترنتی Opensource
یک فروشگاه خود میزبان با استفاده از یک پلت فرم تجارت الکترونیکی منبع باز به خرید و نصب در سرور دلخواه شرکت کمک می کند تا شرکت ابزارهای حاصله را مدیریت و اجرا کند. این امر معمولاً به انعطاف پذیری نامحدود در دستان شرکت در خصوص مدیریت وب سایت به ویژه با توجه به این امر کمک می کند ، زیرا این یک سیستم منبع باز است.
فروشگاه ساز و پلت فرم آنلاین لوازم یدکی
پلت فرم آنلاین اینترنتی میزبانی شده
نوعی نرم افزار است که به عنوان میزبان فروشگاه های آنلاین عمل می کند. این نوع از سیستم عامل های میزبانی شده ، راحتی را با تجربه توسعه آنلاین اینترنتی در بخش خودرو ایده آل ارائه می دهند.
تیم توسعه فروشگاه آنلاین اینترنتی خودرو
ساختار تیم مورد نیاز برای توسعه فروشگاه آنلاین اینترنتی خودرو
برای توسعه یک نرم افزار قطعات یدکی خودرو یا پورتال آنلاین اینترنتی به یک تیم مجموعه نیاز دارد که ساختار یافته باشد و به توسعه فروشگاه وب سایت آنلاین اینترنتی اختصاصی کمک کند. برای این منظور ، ما باید به وضوح نیازهای تجاری را با استخدام نوع مناسب افرادی که برای توسعه وب سایت مشتاق هستند ، تعریف کنیم. سپس ما باید یک فرآیند شبانه روزی کارآمد را طراحی کرده و توضیحات قطعی در مورد گردش کار کارکنان ارائه دهیم. سپس ما باید نقش هایی در مدیریت اجرایی و تأکید بر مدیریت کارآمد محصولات برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین اینترنتی کامل در بخش خودکار تعریف کنیم. از ساختار مدیران اجرایی و کمک به افراد در کارهای خاص مانند رسیدگی به پرداخت ها و سفارشات ، ثبت سوابق پرداخت ها و غیره ، ساختار تیم برای یک فروشگاه لوازم یدکی آنلاین اینترنتی مناسب و با کمترین ایراد، ضروری است.
- مدیر پروژه
- توسعه دهندگان Backend
- توسعه دهنده Front-End
- متخصصان داده
هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی
هزینه ایجاد یک فروشگاه اینترنتی آنلاین چقدر هزینه دارد؟
معمولا، توسعه وب سایت آنلاین اینترنتی در ایالات متحده آمریکا، قیمتها می تواند از 10،000 دلار تا 500،000 دلار یا بیشتر متغیر باشد که به پیچیدگی فروشگاههای قطعات خودرو بستگی دارد، آیتم هایی مانند انتخاب نوع سیستم مدیریت محتوا مانند ، وردپرس ، جوملا ، پرستاشاپ ، مجنتو و یا پلت فرم Shopify باشد. با این حال ، فروشگاه های آنلاین مجموعه ای از پیچیدگی های خاص خود را دارند ، بنابراین موفقیت و سود به ترکیب مناسب ابزارها و استراتژی های مورد استفاده برای توسعه متکی است. اما امروزه راه اندازی یک فروشگاه آنلاین برای فروش قطعات خودرو بسیار ارزان است. شرکت ها می توانندراه اندازی فروشگاه های آنلاین و یا ارائه یک وب سایت اینترنتی رایگان در عرض چند ساعت توسعه دهید. نرم افزار فروش آنلاین، مانند X-Cart ، با انتخاب الگویی که برای قطعات خودرو طراحی شده است ، و با سهولت هزینه مجوز ، توسعه وب سایت ها را آسان می کند.
منبع:
روزمره است. فرصت های تجاری قطعات خودرو در سراسر کشور وجود دارد ، از جمله حق رای دادن و فروشگاه های مستقل. سهولت خرید و فروش مردم در اینترنت می تواند به این معنا باشد که یک تجارت آنلاین قطعات خودرو برای شما مناسب است.
برای ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی، بایستی بازار هدف خود را مشخص کنید
یافتن فروشگاه قطعات خودرو کار چندان سختی نیست. حق رای دادن مانند AutoZone و Advance Auto Parts در سراسر ایالات متحده فروشگاه دارند. مشتریان همچنین میتوانند قطعات خودرو مورد نیاز خود را در نمایندگی ها ، مغازه های نوفروشی و فروشگاههای اینترنتی ، دریافت کنند. مشتریان احتمالی خود را شناسایی کنید و دریابید که چه چیزی می توانید ارائه دهید که آنها نمی توانند در هیچ جای دیگری به دست آورند.
ممکن است شما در زمینه قطعات یدکی ایرانی یا خارجی خودروهای خارجی یا قدیمی تخصص داشته باشید یا ممکن است خدمات خاصی به مشتریان خود ارائه میدهید و قطعاتی را پیدا کنید که مشتریان به دنبال آن هستند. بنابراین هدف خود را مشخص کنید و مشتریان خود را گلچین نمایید شما باید بدانید چگونه به آنها دسترسی خواهید داشت.
توسط Techwalla برای شما آورده شده است.
آمار جهانی
با نگاهی به آمار بازار قطعات یدکی در سراسر جهان ، صنعت قطعات خودرو تقریباً 58 میلیارد دلار ارزش دارد.ایالات متحده آمریکا، ایتالیا ، استرالیا و کشورهای کوچک و ثروتمند موناکو و سان مارینو از بزرگترین بازارها هستند. چین ، خاورمیانه و آمریکای جنوبی نیز بازارهای عظیمی هستند. با تجارت آنلاین قطعات خودرو ، می توانید در هر کجا به مشتریان خدمات ارائه دهید.
انتخاب نام مرکز
برای فروشگاه، مرکز یا شرکت خود نام مناسبی را بگذارید
نامی را انتخاب کنید که بلافاصله مشخص کند کسب و کار شما در مورد چیست. به عنوان مثال ، فروشگاه ساز لوازم یدکی نوفروش که از دو کلمه «نو» و «فروش» تشکیل شده است که اشاره به فروشندگان لوازم یدکی در ایران دارد واژه نو فروش برگرفته شده از گویش عامیانه به فروشنده لوازم یدکی در ایران، « نوفروش » میگویند.
به مشتریان ایده کلی از مکان شما می دهد و می گوید چه نوع کالایی را می فروشید. جستجوی اینترنتی را انجام دهید تا مطمئن شوید نام انتخابی شما قبلاً استفاده نمی شود.
با یک طرح تجاری شروع کنید
یک برنامه تجاری مکتوب به شما در تصمیم گیری در بسیاری از جنبه های کسب و کار شما کمک می کند. اگر قصد دارید از بانک ، سرمایه گذاران یا سایر وام دهندگان به دنبال تامین مالی باشید ، آنها می خواهند طرح کسب و کار شما را ببینند تا بفهمند چگونه تجارت شما مدیریت می شود.
به صورت آنلاین به دنبال الگوهای مشاغل کوچک آنلاین باشید. یک طرح تجاری باید شامل جزئیات زیر باشد:
خلاصه اجرایی: بیانیه ای مختصر در مورد تجارت و مشتریان ارائه شده. به عنوان مثال ، “قطعات خودروی عاشقان اشکال یک شرکت آنلاین جدید است که پس از شروع به کار ، خدمات با کیفیتی را به صاحبان فولکس واگن بیتل ارائه می دهد و منبع قطعات و لوازم جانبی سوسک قدیمی را نیز ارائه می دهد.”
مالکیت شرکت: چه کسی صاحب کسب و کار است و چه شکلی دارد. به عنوان مثال ، “قطعات خودروی عاشقان اشکال یک شرکت کالیفرنیایی است ، زیر فصل S ، متعلق به جان و جین جونز است.”
خلاصه راه اندازی: لیستی از هزینه های راه اندازی. هزینه های معمول راه اندازی شامل سخت افزار کامپیوتر ، راه اندازی و پشتیبانی نرم افزار ، توسعه وب سایت ، تجهیزات و مبلمان اداری ، فضای ذخیره سازی و افتتاح موجودی است. شما به ترازنامه ای نیاز دارید که کل بودجه مورد نیاز ، دارایی ها و بدهی ها را نشان دهد. موجودی اولیه خود و نحوه و محل ذخیره آن را شرح دهید.
محصولات: نوع محصولات فروخته شده ، نحوه متمایز شدن شما از رقبا ، نحوه تبلیغ محصولات در وب سایت شما و نحوه ارائه پیشنهادات خود.
خلاصه تجزیه و تحلیل بازار: بازار فعلی برای محصولات شما و روندهای آینده.
خلاصه استراتژی و پیاده سازی: چگونه می توانید آگاهی خود را افزایش دهید و تجارت خود را تبلیغ کنید ، فرایند سفارش را مدیریت کنید ، کالا ارسال کنید و هرگونه اتحاد تجاری ایجاد کنید. شما نیاز به پیش بینی فروش برای دو یا سه سال دارید.
خلاصه مدیریت: نقش هر فرد درگیر در تجارت.
برنامه مالی: هزینه ها ، سود و زیان پیش بینی شده ، جریان نقدی پیش بینی شده و ترازنامه پیش بینی شده.
شروع به کار با یک کسب و کار آنلاین
هر شرکت آنلاین ، از جمله مشاغل قطعات خودرو ، باید مراحل خاصی را برای شروع عملیات انجام دهد. که این موارد عبارتند از:
- اخذ شماره شناسه مالیاتی: برای دریافت شماره شناسه مالیاتی به وب سایت اداره مالیات و درآمد مراجعه کنید. برنامه رایگان است و شما شناسه منحصر به فرد خود را ظرف دو روز کاری میتوانید می کنید.
- ثبت کسب و کار: برای اطلاع از شرایط مورد نیاز در محل زندگی خود با دولت محلی خود در شهر یا دفتر شهرستان تماس بگیرید. یک دفتر محلی اداره مشاغل کوچک (SBA) می تواند به شما در حرکت در روند ثبت نام کمک کند.
- ثبت نام دامنه و آدرس اینترنتی فروشگاه و ساخت و ایجاد وب سایت: از سرویس میزبانی وب آنلاین مانند GoDaddy ، SquareSpace یا Wix استفاده کنید. برای مقایسه قیمت ، خدمات و سهولت طراحی وب سایت ، به چندین سایت مراجعه کنید.
- عکاسی از کالای خود: نیازی نیست که یک عکاس حرفه ای باشید ، اما به تصاویری با کیفیت خوب نیاز دارید که به مشتریان نشان دهد چه چیزی برای فروش است. از تلفن هوشمند خود استفاده کنید و از موارد در نور مناسب در زمینه سفید عکاسی کنید. ممکن است بخواهید یک مورد را از زوایای مختلف نشان دهید یا جزئیات نزدیک را ارائه دهید.
قطعات خودرو قطعات حمل بار
، منطقی است که هنگام سفارش اقلام جدید از قطعه سازان قطعات خودرو استفاده کنید. حمل بار قطعی هزینه های شما را پایین می آورد زیرا نیازی به سرمایه گذاری در تجهیزات تولید یا جمع آوری پول در موجودی ندارید.مگر اینکه انبار عظیمی برای ذخیره موجودی داشته باشید
نکات
در اینجا نحوه حمل و نقل کار می کند:
مشتریان یک درخواست را به ایمیل ارسال می کنند یا فرم سفارش را به صورت آنلاین تکمیل می کنند. شما به عنوان فروشنده قطعات خودرو با سازنده تماس می گیرید که قطعه را مستقیماً به مشتری ارسال می کند. مشتری هزینه قطعه و هرگونه هزینه حمل و بیمه را پرداخت می کند. به طور معمول ، فروشنده در زمان ارسال سفارش اعتبار ریالی را در کیف پول خود شارژ می کند.
می توانید شماره پیگیری را به مشتری ارائه دهید. اگرچه می توانید زمان تحویل را به مشتریان اطلاع دهید ، اما نمی توانید آنها را تضمین کنید زیرا حمل و نقل مستقیماً تحت کنترل شما نیست.
یک شرکت حمل و نقل را در نظر بگیرید
چندین شرکت پدید آمده اند که حمل و نقل قطعی را برای انواع مختلفی از مشاغل ، از جمله قطعات خودرو انجام می دهند. اوبرلو یک مثال است. یک حساب Oberlo رایگان است (اگرچه دوره آموزشی الکترونیکی 49.95 دلار سایت توصیه می شود). Oberlo به شما در تهیه و قیمت محصولات ، توسعه وب سایت ، ایجاد ترافیک وب و تسهیل خرید مشتریان از طریق Shopify کمک می کند.
فروشندگان معتبر قطعات خودرو
فروشندگان معتبر قطعات خودرو شرکت های بزرگ
ممکن است بخواهید با یک قطعات که متخصص قطعات خودرو است تجارت کنید. NPW/REW و Keystone Automotive Operations دو شرکتی هستند که در NPW ایالات متحده تجارت می کنند و Keystone منحصراً با مشاغل همکاری می کند. آنها قطعات خودرو را مستقیماً به مصرف کنندگان نمی فروشند.
وقتی در اینترنت جمله “فروشگاه اینترنتی قطعات خودرو” را جستجو می کنید ، یک لیست طولانی از نتایج به دست می آورید. قبل از انتخاب شرکت هایی برای همکاری ، تحقیقات خود را انجام دهید. پیوستن به شبکه توزیع خودرو ، یک شرکت معتبر قطعات یدکی، معمولا” با نوفروش ها و فروشندگان قطعات یدکی زیادی کار میکنند و با مراکز خدمات خودرو در سراسر کشور در تعامل هستند.
تامین قطعات
تامین قطعات مورد استفاده
تهیه قطعات مورد استفاده برای خودروهای کلاسیک و قدیمی می تواند چالش برانگیزتر از سفارش قطعات جدید از سازنده باشد. ایجاد شبکه ای از علاقه مندان به خودروهای کلاسیک می تواند به شما در جستجوی قطعه کمیابی که مشتری درخواست می کند کمک کند. در مراسم و نمایشگاه های قطعات خودرو با افراد آشنا شوید. در نمایشگاه اتومبیل های کلاسیک و کلوپ های ماشین قدیمی با مردم صحبت کنید. ببینید آیا مشاغل قطعات خودرو برای فروش وجود دارد. فروشنده ممکن است مایل باشد کل موجودی را به شما بفروشد.
مجلات اختصاصی خودروهای کلاسیک وجود دارد. همه دارای طبقه بندی طبقه بندی شده خودروها و قطعات برای فروش هستند. مجلات معروف عبارتند از Hemmings Motor News ، Hemsings Classic Car ، Classic Trucks ، Old Cars Report و Collectible Automobile . کتابخانه های عمومی بزرگ ممکن است یک یا چند مورد از این عناوین را داشته باشند ، اما اگر در تجارت هستید ، احتمالاً می خواهید یک اشتراک خریداری کنید.
همچنین می توانید قطعات استفاده شده را از طریق سایت های حراج عمومی مانند eBay یا وب سایت هایی که به فروش آنلاین قطعات خودرو اختصاص داده اند ، تهیه کنید. همانطور که در مورد معاملات تجاری آنلاین وجود دارد ، قبل از ارسال پول یا به اشتراک گذاری اطلاعات کارت اعتباری ، باید درباره شرکت هایی که با آنها سر و کار دارید تحقیق کنید و از سیاست های فروشنده در زمینه تحویل ، ضمانت رضایت مشتریان و بازدهی آن مطلع شوید.
منابع:
https://bizfluent.com/how-6827040-start-auto-parts-store.html