شرکت خدمات فنی رنا
شرکت خدمات فنی رنا فعالیت خود در سال ۱۳۳۶ آغاز کرد و بعد از پیروزی انقلاب، تحت پوشش وزارت صنایع سنگین قرار گرفت. فعالیت اصلی شرکت رنا در ابتدا ورود کامیون و ماشین آلات کشاورزی بود اما از سال ۱۳۶۲ تامیین و فروش قطعات یدکی زمینه اصلی فعالیت این شرکت شد و به صورت وکالتی به وزارت بازرگانی واگذار گردید و در نهایت در سال ۱۳۷۰ طبق توافق دو وزارتخانه مذکور، شرکت رنا برای دومین بار تحت پوشش وزارت صنایع و معادن ایران قرار گرفت.
فعالیت شرکت طبق اصلاحیه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در مورخ ۲۲/۸/۱۳۷۳ به ورود کامیون ولوو، وانت نیسان و هر نوع خودروی سبک و سنگین دیگر، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی و واردات و فروش لوازم یدکی و همچنین سرمایه گذاری در زمینه ساخت، تهیه و توزیع قطعات در داخل کشور مبدل گردید. نام شرکت از سال ۷۶ از شرکت رنا به شرکت خدمات فنی رنا تغییر یافت و در سال ۱۳۷۹ به موجب قرارداد شماره ۳۱۰۶/۷۹ سهام آن به صورت ۱۰۰% از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شرکت سایپا دیزل واگذار گردید.
خدمات و محصولات رنا
هدف شرکت سایپا دیزل از خرید شرکت خدمات فنی رنا ارائه خدمات پس از فروش به محصولات تولیدی آن شرکت بود. در حال حاضر شرکت خدمات فنی رنا با همین رسالت در زمینه ارائه خدمات تعمیراتی و تامین قطعات یدکی برای خودروهای تولیدی شرکت سایپا دیزل در دوران گارانتی و وارانتی فعالیت دارد. در این راستا شرکت خدمات فنی رنا از طریق شبکه سازی برای پشتیبانی مشتریان در کلیه نقاط کشور نمایندگی های مجاز را ایجاد نموده است و تعمیرگاه مرکزی خود را جهت الگوسازی خدمات ویژه به مشتریان ایجاد و تجهیز نموده است. همچنین این شرکت عهدهدار مسئولیت تهیه و توزیع کلیه قطعات یدکی موردنیاز در دوران گارانتی و وارانتی برای محصولات شرکت سایپادیزل میباشد.
برخی از قطعات شرک رنا
همکاران و شرکای تجاری رنا
شرکت خدمات فنی رنا با شرکتهای سایپادیزل، شرکت لوول چین , شرکت کمنز چین , ولوو سوئد ، رنو فرانسه، دانگ فنگ و یوتانگ از کشور چین و شرکت فوتون ارتباط داشته و بعنوان شریک تجاری در داخل ایران با آنها همکاری میکند. مشتریان این شرکت کلیه صاحبان حقیقی و حقوقی خودروهای تولیدی شرکت سایپادیزل متقاضی که تامین قطعه و یا دریافت خدمات تعمیراتی مراجعه میباشند.
شرکت خدمات فنی رنا برای آنکه بتواند بر اساس راهبرد ها و راهکارهای تعریف شده خود حرکت کند و درک کاملی از نقاط قوت فعلی و یا نواحی قابل بهبود خود داشته باشد، با استفاده از مدلهای مدیریت کیفیت، استاندارد ISO و سایر استانداردهای موردنیاز ارائه کیفی خدمات در راه شناخت و تشریح مسیر سازمان در جهت تعالی حرکت مینماید. لذا شرکت رنا در سال ۱۳۸۵ موفق به اخذ استاندارد مدیریت کیفیت ISO9001:2004 و در سال ۱۳۸۸ اقدام به ابقا این گواهینامه با ورژن ۲۰۰۸ از شرکت توف نورد ایران نمود.
سال ۱۳۸۶ در راستای حفظ محیط زیست و اهمیت رعایت الزامات قانونی محیط زیست، موفق به اخذ استاندارد مدیریت کیفیت ISO14000 از شرکت توف نورد ایران گردید.
بمنظور ارتقاء و توسعه منابع انسانی و مهارتهای پرسنلی، استاندار آموزشی ISO10015 را در سال ۱۳۸۹ و در راستای بهبود فرایند رسیدگی به شکایات در سال ۱۳۹۰ استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان ISO10002 را از شرکت IMQ دریافت نمود. و تاکنون کلیه سیستمهای مذکور در سازمان ابقاء شده است.
وب سایت شرکت رنا: http://rena.ir/